Úřední hodiny
PO: 7:00 – 11:30,12:30 – 17:00 ÚT: 7:00 – 11:30,12:30 – 15:00 ST: 7:00 – 11:30,12:30 – 17:00 ČT: 7:00 – 11:30,12:30 – 15:00 PÁ: 7:00 – 11:00
pokladna v pátek uzavřena
Dle zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech má každá právnická osoba a fyzická podnikající osoba povinnost odkládat odpady na základě uzavřené smlouvy s oprávněnou osobou, která má povolení k převzetí odevzdaných odpadů. Dále musí tyto osoby, pokud umožňují ve své provozovně nepodnikajícím fyzickým osobám (např. zaměstnancům, zákazníkům…) odkládání komunálního odpadu vzniklého v rámci provozovny, zajistit místa pro oddělené soustřeďování odpadu, a to alespoň pro odpady papíru, plastů, skla, kovů a biologického odpadu na základě § 62 odst.1 zákona o odpadech. Nestačí tedy platit poplatek jako fyzická osoba s trvalým bydlištěm v obci, ale ze zákona je nutné uhradit poplatek i za svoji podnikatelskou činnost, kterou provozuje, a to i za odpady z provozovny v domě, ve kterém též bydlí. Mezi původce odpadu patří nejen velké firmy, ale i drobní podnikatelé (např. malé obchody, pohostinství, kadeřnice, masérky, účetní, zedníci, instalatéři, lékařské ordinace a další…).
Pokud jste zatím nestihli tuto službu zasmluvnit, existují následující možnosti, jak to napravit:
Za paušální roční poplatek tak můžete ke splnění Vaší zákonné povinnosti využívat veřejná kontejnerová stání na tříděný odpad rozmístěné na území města Osek. O odpadech, které budete na základě smlouvy odevzdávat do obecního systému, nemusíte vést průběžnou evidenci.
Případným uzavřením smlouvy o využití systému zavedeného obcí pro nakládání s komunálním odpadem se vyhnete sankcím dle § 121 odst. 2 písm. o zákona 541/2020 Sb., o odpadech.
Dále bychom rádi upozornili na skutečnost, že není cílem města sankcionovat ty podnikatelské subjekty, které své zákonné povinnosti zatím řádně neplní. Cílem města je poskytnout součinnost k Vašemu usnadnění přechodu do zákonného režimu při nakládání s odpady. Proto věříme, že i z Vaší strany bude poskytnuta řádná spolupráce, abychom si zvýšenou administrativní a související zátěž maximálně vzájemně ulehčili.
Pokud v současné době disponujete smlouvou s Městem Osek, podle již neplatného zákona o odpadech a rádi byste se zapojili do obecního systému pro nakládání s odpady podle nového zákona, bude třeba tuto smlouvu ukončit a uzavřít smlouvu novou.
Kategorie: A
Cena bez DPH/rok: 750,-
Základní cena za připojení se k systému a využití nádob na tříděný odpad. Směsný komunální odpad v minimálním množství – do společných nádob. (např. kanceláře, drobní živnostníci – do dvou zaměstnanců)
Kategorie: B
Cena bez DPH/rok: 2500,-
Cena za připojení se k systému obsahuje: využití nádob na tříděný odpad a vývoz popelnice na směsný komunální odpad o objemu 120 l – max.1x týdně. V případě vývozu více popelnic se částka násobí jejich počtem. (např. kanceláře, malé prodejny, lékařské ordinace, drobní živnostníci – od dvou zaměstnanců)
Kategorie: C
Cena bez DPH/rok: 11500,-
Cena za připojení se do systému obsahuje: využití nádob na tříděný odpad a vývoz kontejneru na směsný komunální odpad o objemu 1100 l – max. 1x týdně. V případě vývozu více kontejnerů se částka násobí jejich počtem. (např. restaurační zařízení, pohostinství, ubytovací zařízení, příspěvkové organizace atd.)
Informace na MěÚ Osek – odbor výstavby a místního hospodářství p. Dvořáková
tel.: 417 837 189, e-mail: dvorakova@osek.cz.
Odkaz na mapový portál:
https://osek.gis4u.cz